שיש סול

בלוג

טיפים לבחירת שיש שחייבים להכיר

ענף השיש למטבחים עבר מהפיכה בשנים האחרונות עם כניסה של אינספור יצרנים, סוגים ודגמים, עניין שיכול להיות מבורך אך גם מבלבל למדי וכזה שמחייב את הצרכן להבין מעט יותר ולהכיר את ההבדלים בין הסוגים ואת הדרך הנכונה לבחור את השיש המומלץ עבורו.

אך יש גם חדשות טובות. אם תדעו איך לבחור את השיש המתאים, תוכלו לקבל תמורה טובה יותר לכספכם וליהנות ממטבח שנראה מעולה אך גם כזה שיכול לשמש אתכם באופן הטוב ביותר.

 

סוגים של שיש למטבחים

יש אינספור סוגי שיש למטבח ומה שמתאים למישהו אחד, יכול שלא להתאים לאדם אחר. באופן כללי נהוג לחלק את הסוגים של השיש לשלוש קבוצות. קבוצת השיש הטבעי, משטחי קוורץ ומשטחי גרניט פורצלן.

בעוד שמשטח שיש הוא טבעי ונחצב באדמה, שני הסוגים האחרים, שדרך אגב תופסים למעלה מ-90% מנפח הענף, אינם טבעיים ומיוצרים במפעלים שונים. דוגמאות טובות למשטחים דמוי שיש נפוצים הם אבן קיסר הישראלי וכן דקטון הספרדי.

חשוב לציין שעל אף היותם משטחים לא טבעיים מרביתם ניחנים בתכונות עמידות מאוד גבוהות שהופכות אותם למתאימים במיוחד למטבח.

כל סוג שהזכרנו מיוצר או משווק על ידי חברות שונות שגם הן יכולות להיות שונות מבחינת האיכויות. לדוגמה, אבן קיסר מייצרים משטחי קוורץ איכותיים למדי ויכול להיות שהם יהיו חזקים ועמידים יותר ממשטח קוורץ שמיוצר על ידי חברה אחרת ועל כן חשוב להבין את דרגת העמידות של כל משטח ודגם תוך התייחסות לעמידות לחום, ללכלוך ולשריטות ושחיקה.

ישנם משטחים עמידים כל כך עד שניתן להניח עליהם סירים חמים או לחתוך עליהם בלי חשש בעוד שמשטחים אחרים יהיו פחות עמידים ותצטרכו לדאוג לאמצעים מבודדים או קרש חיתוך.

חשוב להבין את דרגת העמידות של כל משטח ודגם כדי שניתן יהיה להתאים אותו לצרכים שלכם ולהגיע למסקנה איזה שיש הוא הכי מתאים עבורכם.

 

כללים לבחירת שיש למטבח

כאן המקום להדגיש שבניגוד למוצרים אחרים שבהם נהוג לחשוב שהסוג היקר ביותר הוא גם הכי מתאים, בשיש למטבחים העניין מעט שונה מכיוון שצריך להתאים את השיש לפי 3 קריטריונים:

  1. מחיר

מבחינת המחיר ישנם משטחים שהמחיר שלהם למטר זול יותר מ-1,000 שקלים בעוד שיש משטחים שהמחיר למטר גבוה יותר מ-2,000 שקלים.

מדובר בשונות מאוד גבוהה כשככל שהמטבח שלכם גדול יותר, ככה ההשלכות על המחיר הסופי יכולות להיות גבוהות, עניין שהופך לעקרוני עןד יותר אם יש לכם אי במטבח.

על כן חשוב להבין תחילה מה המחיר שאתם מוכנים לשלם עבור המשטח ולפי זה להתחיל ולבחור את הדגם האהוב. חשוב לציין שניתן למצוא משטחים איכותיים גם במחירים זולים באופן יחסי ולא חייבים לרכוש את המשטח היקר ביותר שהעלות הסופית שלא תכניס אתכם לחובות.

  1. עיצוב

העיצוב של המשטח הוא עניין חשוב מאוד מפני שהשיש במטבח נמצא במיקום מרכזי והוא חייב להיות יפה ולשדר מראה יוקרתי ועדכני.

בעניין הזה לא צפויות בעיות מיוחדות מפני שלאור המבחר הרחב קשה לדמיין מצב שבו אתם לא מוצאים את מה שנראה לכם הכי מתאים למטבח ולא משנה אם התקציב שלכם גבוה או נמוך, כמעט לכל יצרן יש הרבה דגמים וסביר להניח שחלקם יקלע לטעמכם.

  1. ציפיות

הציפיות שלכם מהמטבח הן עניין חשוב מאוד שצריך לקחת בחשבון מבעוד מועד. האם אתם מצפים להניח עליו סירים חמים ולחתוך עליו מזון בלי להשתמש במשטחים מבודדים? כנראה שאתם צריכים לרכוש גרניט פורצלן איכותי ויקר, אך אם אתם מוכנים מעט ״להתפשר״ (כמו רוב האנשים יש לציין), תוכלו לרכוש משטח טוב מאוד שיהיה יותר זול אך עם מגבלות לא משמעותיות כמו שימוש בקרש חיתוך – משהו שגם כך מרבית האנשים עושים.

בחירת השיש לפי הנקודות האלה ולא לפי מה שהכי יקר תסייע לכם לקבל תמורה גבוהה לכספכם ולהתאים את השיש לדרישות ושימוש שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *